Gedachten & Gevoelens

Iedereen is wel eens verdrietig of boos, maar wat als je hier geen grip op kunt krijgen?

Een gevoel van spanning wat je bekruipt, je raakt overspoeld door emoties of je blijft maar piekeren over alledaagse dingen. 
Je voelt je onzeker, zenuwachtig, niet goed genoeg…
Je hebt vaak allerlei gedachten en gevoelens die je lijken te overspoelen en waar je geen grip op hebt. Je hebt een vol hoofd, waardoor je misschien snel overprikkeld bent.
Gevoelens als angst, boosheid, onbegrip, eenzaamheid, onzekerheid en verdriet.
Het kan ook zijn dat je veel last hebt van buikpijn, hoofdpijn of spanning in je lijf, zonder aanwijsbare reden.

Deze gedachten en gevoelens kunnen voortkomen uit bijvoorbeeld traumatische gebeurtenissen, het verlies van een dierbare, faalangst, hechtingsproblematiek, ASS, ADHD of angstproblematiek. Of misschien ben je wel hoogbegaafd of hoogsensitief. Of beide!

Wat we doen bij Yoi

Wij helpen je te begrijpen waar jouw gedachten en gevoelens vandaan komen. We leren je hoe je grip kunt krijgen op je leven door met deze gedachten en gevoelens om te leren gaan. We helpen je bij het schrijven van je eigen handleiding. We zoeken uit wat jij nodig hebt om meer te kunnen ontspannen of je beter in je vel te voelen.

We bieden onderzoek en individuele begeleiding of behandeling, afgestemd op jouw specifieke behoeften.
Ook je ouders kunnen bij ons terecht voor advies.

Methoden

We gebruiken methoden die werken. Sommige daarvan zijn wetenschappelijk onderbouwd, andere hebben hun waarde in de praktijk bewezen.

De programma’s die we in kunnen zetten, zijn gebaseerd op cognitieve gedragstherapie. Deze vorm van therapie gaat, kort gezegd, uit van de samenhang tussen gedachten, gevoelens en gedrag rondom een bepaalde gebeurtenis. Door hier meer inzicht in te krijgen, zal er meer zelfvertrouwen ontstaan omdat je leert hoe je het beste met de situatie om kan gaan, welke gedachten helpen en een goed gevoel geven.

Enkele van de door ons gebruikte methoden/programma’s:

  • Denk goed, voel je goed
  • Denken + Doen = Durven
  • Je Bibbers de Baas
  • Slapende Honden
  • WRITEjunior
  • Spreekt voor Zich (speciaal voor selectief mutisme)
  • Vriendenprogramma
  • EMDR
  • ACT
  • COMET
  • Speltherapie
  • Ontspanningsoefeningen

Wil je hulp om je eigen handleiding te schrijven? Stuur ons dan een berichtje

Top